Abbas

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Abbas was a photojournalist, he was born in Iran in 1944 and died in Paris in 2018.

His career began in the 1970s with reportages on political and social conflicts in Southern countries – such as Biafra, Bangladesh, Vietnam, the Middle East and South Africa - which are published in international magazines.

At the beginning of the 1980s, he covered the Iranian revolution and published his first book, Iran, the confiscated revolution. His critical view of his country’s history condemned him to exile.

Until the 2000s, he traveled to Mexico, Xinjiang and to Maghreb, where he covered the Islamist resurgence. He also became interested in Christianity and traveled throughout the world to record his vision of its influence. 

Several books resulted from these travels, in which he describes religion from the angles of civilization, politics and spiritual facts.

He dedicated the last years of his life to observing and taking pictures of animism around the world, questioning the return of the irrational in a world that has become deeply transformed by science and technology.

His work is a study of the clash of religions, which became vectors of culture and civilizations - replacing old ideologies – in the great battles to come.

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Abbas est un photojournaliste né en Iran en 1944 et mort à Paris en 2018.                    

      

Sa carrière débute dans les années 1970 avec des reportages sur les conflits politiques et sociaux dans les pays du Sud – dont le Biafra, le Bangladesh, le Vietnam, le Moyen-Orient, ou l’Afrique du Sud qui paraissent dans des magazines internationaux.

Au début des années 1980, il couvre la révolution iranienne et publie son premier ouvrage Iran, la révolution confisquée, qui par son regard critique sur l’histoire de son pays, le condamnera à l’exil.

Jusque dans les années 2000, il voyagera au Mexique, puis du Xinjiang au Maghreb, où il photographie la résurgence de l’islam, à la suite de quoi il s’intéresse de près et parcourt les terres du christianisme.

De ces voyages naissent plusieurs ouvrages, dans lesquels il dépeint les religions sous l’angle du fait de civilisation, du fait politique et spirituel.

Il consacre parmi les dernières années de sa vie à observer et photographier l’animisme à travers le monde, s’interrogeant sur le retour de l’irrationnel dans un monde en devenir, profondément transformé par la science et la technologie.

Son œuvre se termine par l’étude du choc des religions, devenues vecteurs de culture et de civilisations, qui remplacent les idéologies autrefois politiques dans les grandes batailles à venir.

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